torsdag 27 juni 2013

Tack alla som höll tummarna för platsliggningen!

Vi hamnade på ena kanten, intill en schäfertik som sedan vann tävlingen - hon var alldeles lugn, och Nemi gjorde om sin fina insats från förra gången och fick tior (högsta möjliga poäng) för platsliggningen, och även för tandvisningen.
Sedan gick det utför. Vi startade sist, och lyckades inte få till samma fina kontakt som på träning och uppvärmning - bland annat började hon nosa under det fria följet - hon ville åt ett helt annat håll än jag. Noll poäng!
Och nu ska ni få höra en riktigt bra bortförklaring: precis när hon hade tagit den lilla (tack!) apporten landade en stor insekt (harkrank?) på hennes rygg. Därmed fick vi en nolla för det momentet ...
Det blev till slut 95 poäng vilket är 5 poäng från ett tredjepris, som vi säkert hade fått om inte vi haft insektsotur ... ;-)

Det som gör mig riktigt glad är att hon verkar ha accepterat miljön - det vimlade av stora svarta hundar och hon nöjde sig med att muttra lite åt en boxer och även åt en lagotto som hoppade upp mot henne när jag hade henne på armen. (Mitt fel, måste vara mer uppmärksam). Plus att hon morrade åt en medtävlare som försökte klappa henne medan hon satt i mitt knä.

Så här såg det ut medan vi väntade på vår tur:



Vi gör ett nytt försök i Bro-Håbo om två veckor!

7 kommentarer:

Mette sa...

Strålende :-) Gratulerer med å lykkes så bra med å skape gode og trygge forhold for din hund under konkurransene. Tålmodighet gir resultater, ser jeg. En glede for meg å lese din blogg nesten hver dag, i dag til morgenkaffen før jobben. Mens jeg savner min hund (som jeg mistet før påske) og gleder meg over å tenke på at min neste (mine neste?) hunder kanskje blir kinesiske nakenhunder med hår.

Ewa Ivarsson sa...

Bravo bravo!!! Två coola damer!!!! En extra nospuss från Maurice!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Strålande. Vilken prestation av Nemi. Grattis!

Britt Marie o Rudi sa...

YES! Visste väl att tumhållningen skulle funka för platsliggningen :-)
Det känns alltid som en vinst när man lottas till en ytterplats!
Nästa gång hoppas vi att harkrankarna håller sig i skinnet.
Igår tävlade en kompis till mig i lydnadstvåan, och läggande under gång fixade hennes kortbente hund galant, men han for upp efter en stund och fram hoppade en groda till publikens förtjusning!

desperat hemmafru sa...

Ni är helt klart på G! Nästa gång sätter ni det. :-)

Olga da Polga sa...

Kul!! Så härligt att platsliggningen gick så fint!
Men fy vilken oförskämd harkrank :-)

Bingolotti sa...

Snyggt jobbat ! Här gillas inte heller stora insekter på ryggar:-)