fredag 1 mars 2013

Äntligen något som fungerar...

Igår tränade vi tillsammans med ett gäng andra hundar. Ljudnivån blev hög, Zeldas stämningsläge sjönk som en sten.
Ibland måste jag påminna mig om att hon ibland har gått alldeles strålande på tävling, annars kunde man ju fråga sig varför jag ska plåga denna rädda lilla hund med träning och tävling.
Hursomhelst lyckades jag inte avleda henne, inte förrän jag testade Frolicsnöret. Det är enkelt att göra om man har ett snöre och några Frolic - knyt fast dem på litet lagom avstånd i ett ganska långt snöre - klart!

Sedan låter man hunden jaga ikapp frolicbitarna som skuttar fram över golvet, och så kan man kampa litet när hunden får tag i dem.
Ett tips är att inte göra som jag, använda bomullssnöre som är tänkt att binda upp fåglar med innan de ska in i ugnen, det är inte särskilt hållbart, visade det sig.

4 kommentarer:

Bingolotti sa...

Det ska vi testa!

Arlo sa...

Ja frolicsnöre kom jag på för inte så länge sen. Superkul tycker Rudi!

Arlo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Britta sa...

Vilken smart ide! Tack för det tipset!