torsdag 28 februari 2013

Gårdagen

innehöll koreografi och influensavård. Det var jag som ägnade mig åt koreografi, hundarna som tog på sig sjukvården. De tillbringade dagen i sängen med en febrig människa, hoppas att det snabbade på tillfrisknandet.
Jag åkte till Köpenhamn för att träffa Dud Muurmand, dansare och koreograf.


På flyget hade jag sällskap av Ludde, van resenär, som var på väg till GranCanaria med sin matte.



Utanför lunchcafeet hade en kille parkerat cykel och två hundar. Han hade inte låst sin cykel, det verkade på något sätt överflödigt (hundarna fixerar mig med blicken, som ni ser, tror inte att det hade varit populärt att gå alltför nära).

Dud och jag arbetade med Zeldas klass tre program 2013 - här ser ni hur musiken är indelad i block:


och här är våra vägar över planen:


Och så har jag fått en massa övningar att träna på själv - hållning, gångstil och så vidare. 
Ansträngande, det här, men jag märker hur mycket bättre det gick i år jämfört med förra året då Dud hjälpte mig med Zeldas fjolårsprogram (som blev alldeles för svårt, men som var mycket lärorikt). Den gången visste jag inte riktigt vad det var jag behövde hjälp med, den här gången kunde jag komma med en betydligt bättre målbild. Dud har aldrig arbetat med koreografi för hund tidigare, så det blir ganska fnissigt medan vi håller på. (Ifall ni undrar: för några år sedan gick jag på en dansworkshop med Dud i Stockholm, det var då jag upptäckte att hon passar mig perfekt som lärare).

Om jag nu bara inte behövde integrera Zelda i allt detta skulle jag snart vara klar!




5 kommentarer:

eva s sa...

Jag blev frisk fort, efter att 2 små hundar legat bredvid mig :)
Kul att se dina lappar!!

Olga da Polga sa...

hihi åh vad spännande - återigen :-)

Värmande omslag i form av hundar är nog det bästa man kan ha när man inte mår riktigt bra ...

Jenny o Brio sa...

Vad roligt med en koreograf till hunddansen! Lycka till!!!

Anonym sa...

Så häftigt och underbart att få frossa ner sig i detaljer sådär! Och kul att se skisser och planering på pränt :)
Ska bli riktigt kul att förhoppningsvis få se programmet i sin helhet framöver :)

Unknown sa...

Till HumleSpunk: kanske är det så i all hundsport att man så småningom lär sig vilka detaljer som är viktiga, och att fokusera på dem...