måndag 25 februari 2013

Nytt på app-fronten:

Undrar ni hur en kvällspromenad kan se ut i Stockholm?
Det kan jag berätta/visa:


Jag har testat RunKeeper för första gången, och fick då reda på att vi var ute i 36 minuter och gick 3.38 km. igår kväll (det regnade inte, snöade inte, annars hade vi stannat på 4 minuter och 100 meter). Lyckades dock inte lista ut hur man får ut kartan ur programmet, det ni ser är en skärmdump.

Sedan har jag äntligen hittat en app som kan ställas in på exempelvis 45 eller 70 sekunder, tack Lars, bra för den som vill träna uthållighet och behöver veta när det är dags att bryta och belöna. Det är en gratisapp som heter Timer+, fungerade perfekt på första försöket. Rekommenderas.

2 kommentarer:

Bingolotti sa...

Aha, bra appar o blir själv sugen att testa!

BMW o Rudi sa...

Ja Runkeeper har varit min ständiga följeslagare sedan i somras. Älskar Runkeeper!Tidigare körde jag med stegräknare och fick fram en ungefärlig sträcka, nu vet jag exakt på metern hur lång vi gått och framför allt exakt på metern VAR vi gått. An någon anledning har jag alltid gillat sådan statistik :-)