söndag 10 februari 2013

Bara du och jag ...

Igår gick Zelda och jag på café, bara hon och jag. 
Nemi fick stanna hemma och ta hand om en son med influensa. Hon är faktiskt en mycket välfungerande kinesisk medicinalhund, lägger sig tätt intill sjuklingen och håller sig stilla.

Det är härligt att inte ens  behöva tänka på att man har en hund med sig. Zelda klarar springande barn, "vill klappa men bryr mig inte om att fråga" människor, folk med kassar och stora hattar och allt annat som kan dyka upp när en liten hund är på café. Jag njöt, och Zelda verkade inte heller sakna Nemi nämnvärt...


6 kommentarer:

HumleSpunk sa...

Underbart :)

Asta och Iris sa...

Härligt, visst är det en stor skillnad på att ha en hund istället för två?

Tycker dina hundar har så otroligt vackra pälsar. Zeldas päls är ju helt fantastisk. Hon måste vara oemotståndlig att få klappa på. Jag förstår faktiskt de som inte frågar om det får bra. Man blir förtrollad av pälsen t.o.m när det bara är på bild.

Unknown sa...

Jo, Zelda är väldigt klappvänlig ...

Melody and M.E sa...

Här finns inte ett enda café där jag får gå med in!
Nu blev jag riktigt avundsjuk. Tror jag får säga åt
matte att flytta från den här lilla staden.
Puss från Melody

desperat hemmafru sa...

Kul att du hittat lite ställen där du kan ta med huden/hundarna! Buzz hade nog gärna velat att det bara var han och jag ibland. Försöker att ägna lite enskild tid till båda hundarna som det är just nu. Idag vekar Buzz dock inte vara på topp. Han vill inte äta och är lite dålig i magen, men faktiskt verkar det som att Sid har samma sak.

Anonym sa...

Ser helt underbart mysigt ut! Storstäderna är mycket mer hundvänligare på det sättet, att man får ta med dom på (en del) caféer och till butiker. Borås är helt hopplöst, är inte tillåten nånstans med hund här! Göteborg var mycket bättre.