måndag 18 mars 2013

Nemi tränar ute.

Kommer Nemi ihåg ställande under gång?
Ja, det gör hon, visade det sig.




Sedan skulle vi träna att springa framåt, något vi brottas med just nu. Hon ska stå i mellanposition (den har blivit mycket bättre) och springa fram till en godisskål. 


Fast det stod ju en skål bakom också, och vid "stanna" är det skålen bakom som hunden ska springa till. Klart att hon fortsätter med det, även om jag tycker att vi har övergått till att träna något helt annat...
Till slut kom vi i alla fall överens om hur det skulle se ut:


I morgon får ni se en ny episod ur "Stackars hundar som tränas av mig..."

5 kommentarer:

Anonym sa...

SNYGGT!
Jag har mycket svårt att se att det kan finnas någon "stackars hund" i ditt hushåll ;-)
Ni är ju jätteduktiga!

//Jenny o Brio

Asta och Iris sa...

Tänk om jag kommit så där långt med min terrier. Jättefint jobbat!

Jeanette sa...

Vad duktiga ni är:) Lilla Nemi är inte så liten längre utan visar minsann att hon är en stor flicka och kan!! Bara matte som ska lite på det och inte smygkika för att se...:)
Jättefint ställande!

Unknown sa...

Till Jeanette: jo, det är så svårt att inte titta på dem medan vi går...

Jeanette sa...

Jag vet:) Tänkte inte på ögonkontakten under fria följet utan att du vänder dig om för att se om står kvar efter "stannakommandot".
Som en tränare ofta sa till mig - lita på din hund!:)
Ska bli så kul att läsa om er lydnadslydnaddebut.