torsdag 6 december 2012

Tala om trollen...

Igår, i trängseln på tunnelbanan (snöstormsträngsel var det), träffade jag Smeagol som tog stöket med ro. Men vad kunde detta vara? En extranaken naken kines? En liten Xolo, en ras som jag aldrig sett i verkligheten?

Facit: Han är en blandning av chihuahua, liten pudel, yorkshireterrier och naken kines.
Jag tycker att det är överraskande att nakengenen ger mer "nakna" hundar när den inte har sällskap av så många andra "kinesgener" - så naken som Smeagol är brukar ju inte kineserna vara, och hans nakengen kommer ju garanterat från en kines.
Men till det viktigaste: matten berättade att Smeagol har ett underbart temperament. Han tycker om människor och andra hundar, skäller inte i onödan, är glad och harmonisk. Matten var helnöjd.

4 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Kul att få se nya hundar! Skäller inte i onödan gillar min matte!
Puss från Melody

Anonym sa...

Snygg kille.

fianathome sa...

Men åh vilken raring! Jag blir lycklig när jag ser den blicken. Godmodig, vänlig och trygg!
Kombon lät spännande och tänk vilken stark gen naket ger.
:)
kram
Fia

desperat hemmafru sa...

Precis i min smak! :-)) Kul att höra att mixen är lyckad, även om det mest låter som en olycka...