söndag 9 december 2012

Passivt motstånd.

Härom dagen när det var kallt skulle yngste sonen som är på besök ta ut hundarna när jag inte var hemma mitt på dagen.

Nemi gjorde passivt motstånd, var så lealös att det inte gick att få ner hennes ben i overallen. Det slutade med att hon fick ha den som en cape över ryggen, fäst med kardborrknäppningen under magen.
Och Zeldas rosa vind- och vattentäta täcke var inte heller så lätt att hantera, det blev en bit över som ni ser, den hänger ner mellan hennes framben.
Sonen tog fotot :-).

15 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Haha! Envis son och envis Nemi slutade alltså oavgjort, bedömer jag!

HumleSpunk sa...

Haha, vilken höjdare! *skrattar*

Anonym sa...

Haha, härligt. Jag satt precis och funderade över vad dina damer och andra vovvar anser om vädret som är nu. Jag tycker att det är helt underbart, kallt o soligt. Men min puff vägrar i stort sett att gå ut, det är ut å göra det som ska göras å sedan vill han in igen.

Eva B sa...

:-D

Anonym sa...

hi hi

Ewa Ivarsson sa...

Vilken bild, säger ALLT!

[Anna] sa...

Haha vad underbart :))

desperat hemmafru sa...

Buzz kan tydligen samma konster som Nemi då. Han kan, liksom ett dagisbarn, bli helt ledlös när overallen ska på! Det är förresten det sämsta med hundar som behöver kläder. Dagisbarnen växer åtminstone upp och klär på sig själva så småningom...

anna sa...

Hahaha, gillar capen!!!

fianathome sa...

kroppsspråk! :))

Jeanette sa...

Tack för dagens skratt :D

Unknown sa...

Till Anonym: damerna har ingenting emot att det är litet kallt, värst tycker de om ösregn. De har dels tunna (rosa) täcken som skyddar mot måttligt regn/blåst, dels tunna allvädersoveraller som de får ha på sig om det regnar mycket eller vi ska långt. Mot kyla har de dels varma täcken, dels overaller i vindtät och varttenavstörande fleece (den Nemi har över ryggen på bilden).

Olga da Polga sa...

haha ljuvligt!!

pennys matte sa...

känner igen!

Anonym sa...

Åsa, får jag fortsätta fråga om damerna och täcken? Jag vet ju att de är nedklippta, men när du har overall - får de inte tovor? Tycker du att det fungerade med overall även när de var fullpälsade?