onsdag 27 juni 2012

Och sistaminutenvinnaren är...

Gunilla!
Valpen i gårdagens inlägg är en liten Berger des Pyrenées á poil long från kennel Dirgis. Grattis, pris kommer med posten! Olga da Polga var nära, nära, och även Eva S var på rätt spår. Tusen tack för alla svar, det är ju som sagt läsarna som gör bloggen...
Här är Zelda med kompisens berger Ebba (Zelda är med för skalan, gammalt foto därav pälsen). Som ni ser rör det sig om mellanstora, lätta och smidiga hundar. De finns i olika färger, den lilla på gårdagens bild kommer att få behålla sin svarta mask, men ljusna på resten av kroppen. Ebba är en av de trevligaste hundar jag vet - av när hon ska vara av, på när hon ska vara på, trygg och stabil, vänlig mot människor och andra hundar. (Och så är hon ett geni på att valla, föra sig i utställningsringen m.m.)

12 kommentarer:

Humlespunk sa...

Haha, jag tänkte skriva berger men ångrade mig och tänkte att "jag ser ju bergers öööverallt, jag måste vara helt berger-knäpp". :)

Olga da Polga sa...

hihi vad kul!

Ewa Ivarsson sa...

Det är därför jag läser denna blogg var dag, jag lär mig alltid ngt nytt.. o denna ras har jag aldrig sett eller hört talas om, så är det att vara såld på collie ha ha...

Britt Marie o Rudi sa...

Grattis till Olga da Polga! Jag snöade in på att det måste vara en stor ras (valpen ser stor ut i din famn). Men visst ser jag att det är en berger nu när jag vet rätta svaret :-)

PS Vad hände med din förra fototävling, Åsa? Den från strax före jul...jag såg aldrig vem som vann den?

Unknown sa...

Till er som inte har sett en Berger in action - titta in hos Humlespunk! Rekommenderas!

Olga da Polga sa...

Britt Marie o Rudi, det var inte jag som gissade rätt bara nästan;-) Så grattis till Gunilla :-)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det var överkurs för mig, men roligt att lära sig känna igen en för mig ny ras.Grattis Gunilla.

Pennys matte sa...

Grattis till vinnaren. Det här var för svårt för mig.

Lyckopiller sa...

Så läckert att se att det kan vara så oerhört svårt att se vad det ska bli av en liten valp till slut. Bra gjort av Gunilla som gissade rätt!

ej hundägare sa...

Jag visste att det inte var en pudel :)

Unknown sa...

Jo, en liten Dalmatiner eller Kines är ju lätt att känna igen, men jag tänkte när jag såg Bergervalparna att ganska många raser ser ut ungefär på det sättet när de är små... och så föddes idén till tävlingen. Kul att så många ville vara med!

http://bertil-tibetansk-spaniel.bloggplatsen.se/ sa...

hej
tack för gratulationerna...gulliga ni är...jättekul att vinna:)
spännande att se vad som kommer på posten!
tack Åsa för att vi får följa er resa...