onsdag 13 juni 2012

Ny granne, och framsteg:

Titta:
Här har ni vår nyaste granne Rufus som har flyttat in hos Casper och hans familj. Som ni ser är Rufus en liten (allt är relativt) gul GD valp, jag ska se till att lägga upp litet bättre bilder snart. Han är pigg och vänlig och nyfiken och alldeles fantastiskt söt att se på.
Välkommen till huset Rufus, snart kommer Nemi nog att sluta skälla på dig...
Måste även berätta om ett litet framsteg: i morse när vi kom ut passerade vi för första gången två gråhundar? älghundar? som vi stöter på ibland utan att Nemi skällde. Hon var visserligen fullt upptagen av att tugga i sig hårt godis, men ändå... (Älghundarna går lugnt i slakt koppel, de har aldrig ens tittat åt vårt håll, men av någon anledning tycker Nemi att de ser särskilt skrämmande ut...)

Och ett litet PS - igår skulle jag skynda mig över ett övergångsställe och sprang några steg (utan hundar). Plötsligt hör jag "Grrrraoufff" - det är en mötande staffe som gör ett utfall mot mig. Matte rycker i kopplet, säger "Sluta, lägg av" och sen var det inte mer med det. Precis så kan Nemi göra, en mötande människa som springer kan behöva hållas på avstånd anser hon (fast det går allt bättre). Jag kände dels sympati med den stackars matten, dels en oerhörd lättnad över att Nemi inte är stor och stark...

8 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Jamen, Rufus!! Nu föll jag pladask! Inte gör det saken sämre att vi hade en springer med samma namn en gång...

Ewa Ivarsson sa...

Roligt med tillökning.. vår låter vänta på sig men tids nog så skall väl Maurice också få en hårig individ till att leka med!
Synd att pitbullen gör utfall, för en sådan ras är det inte acceptabelt...

desperat hemmafru sa...

Jag hade gjort i brallorna om en amstaff hade gjort ett utfall mot mig. Däremot hade jag knappast ens reagerat på Nemi tror jag. Beteendet kan förekomma hos alla hundar - stora som små och är naturligtvis lika oönskat hos båda. Vissa raser och storlekar är dock farlikare än andra...

Katarina sa...

Vilken snygging!
Hälsar jag som har en liten mops!

Carina sa...

Så roligt med en ny, gullig granne!Har du inte presenterat en annan valp också? Svart, kanske labrador?
Också granne? Vore kul att se mer av den hunden.

Unknown sa...

Jovisst har även Pepper, svart labrador flyttat in. Hon är nu 7 eller möjligen redan 8 månader, visst ska vi ppdatera med nya bilder!

Eva sa...

Han är ju helt underbar!!!
Inte så länge till som han kan få komma i famnen så där dock:)
Tänk vad man kan reagera olika:staffens utfall (oro över springande ev hotfull människa) är ju egentligen inte ett dugg annorlunda än dinas. Ok storleken gör svårigheten att hålla större, men jag vill inte bli biten av vare sig staff eller chihuahua ska erkännas:)

Hanah sa...

Varför skulle det vara acceptabelt för en annan ras då? En pitbull är inte farligare än en annan hund. Dessutom skrev hon staffe och inte pitbull...jag personligen litar mer på en staffe än någon annan ras... För människogladare ras kan man inte hitta