fredag 15 juni 2012

3 x Zelda

Zelda och jag har hittat ett nytt hundvänligt café på Odengatan, det ligger inne i Raja, en butik som säljer indiska kläder och möbler.


Igår när vi tränade på gården sprang Zelda rakt in i den här krukan därför att hon var så fokuserad (för en gångs skull) på mig att hon inte tittade vart hon gick. Efter det tappade hon förtroendet för mig och träningen. (Det var inte så att vi gick särskilt nära, jag lekte "kasta godis i oförutsedda riktningar" vilket brukar vara en bra uppvärmning för henne, jag försöker få upp litet fart, vill helst att hon ska ta ett galoppsteg eller två. Och det gjorde hon. Pang.) Stackars hund.



Vi avslutade dagen med en träningstävling, lydnadsettan på Hundudden. Vid platsliggningen blev Zelda uppvaktad av en stor flatte. Positivt var att hon kom till mig istället för att springa till skogs, att vi kunde gå tillbaka och göra om, och att hon vågade ligga kvar andra gången :-). Resten gick över förväntan, här ser ni (med litet god vilja) hoppmomentet.

7 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Oj krukor ska man passa sig för! Kul med nytt fik, det skriver jag upp tills nästa besök.

Asta och Iris sa...

Hej igen, Hur får du fram "live traffic feed" som du har på din blogg? jag letar febrilt men hittar inte rätt.

Ewa Ivarsson sa...

Bravo till er.. men undvik krukkontakt...såg er på Hundudden igår då Maurice o jag var ute på tu man hand då husse spelade golf.. jag avstod från hälsning då ni var ett mycket foluserat och duktigt ekipage o lillan satt så fint vid sin påle!

Unknown sa...

Till Asta och Freja: minns tyvärr inte exakt hur jag gjorde, man ska in i bloggens inställningar, tog några försök innan det blev rätt. Ngn annan kanske kan svara bättre?

Unknown sa...

Till Ewa: aha, var det ni, såg en elegant collie ur ögonvrån men var som sagt upptagen med att hålla reda på mig själv och Zelda. Och Nemi satt hyfsat utom när en stor ridgeback gick förbi, vilket är fint för att vara hon.

Britt Marie o Rudi sa...

Klicka bara på Get Feedjit Now högst upp på Åsas Live Traffic Feed så kan man beställa sin egen...

Ewa Ivarsson sa...

Jo jag förstod att ni var upptagna, såg snyggt ut från håll! Ha en fin helg!