fredag 1 juni 2012

Aningen pinsamt...

Det visar sig att Bob Wayne (mycket trevlig) som jag träffade igår var den som hade kommit på hypotesen om Williams syndrom och hundens aktiva gen... Så nu ska jag ta fram orginalartikeln och läsa ordentligt...
Han tyckte att frågan om ett eventuellt samband med hjärtsjukdom var intressant, det händer ju att till synes obesläktade gener är kopplade till varandra, hitchiking kallas femomenet. Det var i alla fall ingenting han hade tittat på, och ingenting han hade hört talas om, så om det finns någon därute som behöver ett uppslag inför ett projektarbete så är det bara att sätta igång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jätte intressant Åsa, berätta mer när du läst ursprungsartikeln!

Jag har inte heller läst just den. Men har läst en hel del annat Wayne skrivit eller varit medskribent på i min strävan att försöka förstå mig på mina hundars beteende - varför de är som de är, varför de är så mycket annorlunda från hundar jag tidigare haft.

Med andra ord väntar jag med spänning att få höra vad du kommer fram till.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ja,dela gärna med dig när du läst mer.