fredag 8 juni 2012

Frisyrproblem...

Här tränar vi platsliggning ute, med störningar.
Som ni ser är det bara en hund som ligger. Nemi verkar inte vara så besvärad av att lägga sin kala (nästan) lilla mage mot asfalt, Zelda la sig men reste sig nästan genast och vägrade sedan att lägga sig igen. Jag testade på gräset. Det gick inte där heller.
Så om Zelda någonsin ska klara lydnadsettan måste de antingen ändra reglerna och tillåta kläder på mycket korthåriga hundar, eller så måste jag låta pälsen undertill växa ut.
Det dyker upp nya oväntade utmaningar hela tiden...

5 kommentarer:

Humlespunk sa...

Hä hä, det där är Humlehunden i ett nötskal. Vägrar lägga sig i gräs, eller på något annat som verkar mystiskt utomhus.
Kan man ha med sig en liten filt, kanske måhända...? ;)

Jeanette sa...

Söta Zelda:) Har du provat att använda dig av en filt i träningen, för att när det är säkert långsamt plocka bort den?
När det är snö, kallt eller blött vill inte min lillkille heller ligga ner eller sitta heller för den delen. Har aldrig tvingat honom utan de ggr vi tränat i sånt otäckt har han fått en filt. Stör inte platsliggning när underlaget är godkänt - dvs torrt, kortklippt, varmt och behagligt;)

Anonym sa...

Haha, dessa vovvar, ingen som kan säga annat än att de är små personligheter. Tror inte att min puff skulle ligga kvar, han har en egen vilja, ibland.

Olga da Polga sa...

Zelda, du har mitt fulla stöd och förståelse!

Lyckopiller sa...

Haha...det finns intee en chans att Ella skulle lägga sig ute, i så fall ska vi ha en riktigt, riktigt varm dag.