torsdag 4 augusti 2011

Ny tävling på G!

Nu har jag anmält oss till freestyletävling i Karlstad den 27/8 - Nemi i klass 1, och Zelda i klass två. I Zeldas program ska jag lägga till att hon hoppar upp på min rygg och snurrar där (på fyra ben) (nej, hon kan det inte än) plus att hon ska springa runt något föremål som jag ställer in.
Nemis program är fortfarande oklart - hon gissar fortfarande gärna i stället för att lyssna, så det kan bli vad som helst. Ska träna intensivt på extern belöning.
Ska även kasta ett öga på rallylydnad...

8 kommentarer:

Maria sa...

Heja, heja, heja på er alla tre!!!!Så spännande det ska bli att höra hur det går speciellt för Nemi.

Tummar och tassar hålles av
Maria och Ebba

Britt Marie o Rudi sa...

Härligt! Det kommer att gå så bra för er tre! Nemi kanske hittar på ett eget program, men det vet ju inte domaren om, han/hon kommer att bedåras av Nemis uppfinningsrikedom och Zelda kommer att gå in för sin uppgift med allvar, tippar jag.
Själv är jag lycklig nu! För tio minuter sen föll poletten ner hos Rudi så han började hoppa på riktigt, inte kliva, genom min arm.
Jag trodde aldrig han skulle få plats att göra ett riktigt hopp. Nu ska vi bara jobba på att jag ska se lite graciös ut samtidigt också :-)

Unknown sa...

Till Britt-Marie: Kanske är det ett av skälen skäl till att freestyle är så kul - det märks så tydligt när något moment börjar fungera!
När får vi se er på tävling - ni är ju så tävlingsvana att det väl kan bli snart?

Lyckopiller sa...

Ni är så duktiga alla tre Åsa. Hoppas att vi nån gång kan komma och se er tävla!

Britt Marie o Rudi sa...

Åsa, jag har inga som helst tävlingsambitioner än när det gäller freestyle, men vem vet, man kan ju ändra sig...
Just nu är jag så nöjd med all inspiration och alla konkreta inlärningstips vi fick på lägret, så det räcker långt. (Idag gick Rudi runt mig flera varv utan koppelhjälp).

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Jag är spänd på att se vad lilla Nemi kommer att utföra. Lycka till med träningen.

Unknown sa...

Till Britt-Marie: skulle man kunna göra ett program som skojar litet med lydnadstävlingar? De flesta tränar ju båda varianterna. Agnes brukar säga att det räcker med tre trick för ett klass ett program - låter som om ni bara saknar koreografin.

Britt Marie o Rudi sa...

Tack för tipset, jag fick en del roliga idéer ang ett program nu.