tisdag 2 augusti 2011

Klick!

I går kväll när jag satt och skrev i köket hörde jag ett konstigt ljud inifrån lägenheten. Jag väntade litet, men det hände inget mer så jag fortsatte att skriva.
En liten stund senare hördes det igen, två gånger. Det lät märkligt nog som min klicker - klick klick.
När jag gick för att kolla så hittade jag Nemi som hade tagit klickern som jag hade lämnat på det låga soffbordet och kommit på hur hon skulle göra för att få den att klicka (den har en knapp som man ska trycka, eller bita på).
Hon är som sagt en företagsam liten dam!
Bilden tog jag nu på morgonen, innan vi fixat frillan...

8 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det är kanske Nemis sätt att tala om att nu är det dags för träning igen. Tack för en jättetrevlig samvaro på lägret. Nu har vi många övningar att ta tag i.

Arlo sa...

Hahaha...smarta Nemi har kommit på hur man ska få godis NU!

ej hundägare sa...

Duktig du är Nemi som lärde matte "kom"! :-)

Malena & Ivar sa...

Vilken härlig liten tjej! Tänk vad de kan komma på. Min Ivar han lärde sig snabbt hur han ska öppna dörrar hihi de va ett mönster man fick bryta rätt omgående!

Såg er dessutom på hötorget igår, vilka vackra tjejer du har! Har ju sett de på bild men de va verkligen vackra!

Katarina sa...

Hihi, väntade hon sig att godiset skulle ramla ner när hon tryckte, månntro...

Lyckopiller sa...

Värsta smarta tjejen...snart kanske hon lär sig att ta godis också....

Olga da Polga sa...

Heja Nemi!

Unknown sa...

Tyvärr såg jag inte hennes ansiktsuttryck - hade varit kul att veta om hon faktiskt väntade sig godis när hon lyckades klicka sig själv.
Undrar också om hon bara undersökte klickern litet planlöst, eller om hon hade bestämt sig för att ta reda på hur man gör för att få fram klicket...