måndag 1 augusti 2011

Mer kunskap, fler färdigheter.

Hur har vi förändrats av vår lägerhelg? Vi har påbörjat inlärningen av "rygg" (båda hundarna som synes), detta är ett moment som jag trodde skulle vara oerhört komplicerat, men det tog bara några minuter att komma igång. Först lockar man upp hunden, vilket visade sig vara hur enkelt som helst, sedan väntar man tills hunden hoppar upp själv (tog någon minut för Zelda, tio sekunder för Nemi). Sedan matar man för position - klart! Nu ska vi ha in trygghet och stabilitet, men det nöter vi snart in, tror jag.
Vidare har jag fått tips om många nya kombinationer som jag kommer att ha nytta av, och så har Zelda och jag tränat på litet distansarbete. Frida Binette har instruerat.
Det har varit oerhört lärorikt att se hur koreografen Sofia Berg har arbetat med kurskamraterna - en liten justering här, en annan där, och plötsligt är det inte Karin som spelar Baloo utan det ÄR Baloo som kommer lufsande... Själv fick jag hjälp att få in mer flyt och rörlighet i mina olika rörelser - jag behöver inte sitta spikrak på knäna när Zelda ska hoppa genom armen, om jag lutar mig åt sidan blir det vackrare att se på och mindre statiskt.
Och vet ni vad - Rudi är inte bara snygg på bild - han vet hur man uppför sig också. Han hade med varsin present till Zelda och Nemi: stora, hembakade, hjärtformade ostkex som var så goda att hundarna piggnade till och ville jobba mer! Om ni vill veta mer om lägret så kan ni även titta in på Rudis blogg!

Och de små damerna? Trötta, nöjda, nybadade...

5 kommentarer:

Eva sa...

Så härligt ni verkar haft det!
Attans att min kropp är som den är samtidigt som jag fått en ny amris som nog skulle gilla sådant.
Att Rudi är en gentleman mot damerna har vi nog förstått:)
PUSS till töserna!

Britt Marie o Rudi sa...

För er som redan kommit en bra bit på väg måste Fridas och Sofias inspirationslektioner ha varit rena guldgruvan. För mig som är nybörjare känns det som om jag har upptäckt ett helt nytt, fantastiskt land som jag gärna vill utforska i min egen takt.
Så bra att kexen föll damerna i smaken!
Din länk till Rudis blogg fungerar inte www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Unknown sa...

Rudis blogg: Skumt - gjorde om, fungerar fortfarande inte (brukar alltid kolla men fick bråttom...)
Så ni får snällt kopiera själva, prövar igen om en stund.

becca & olga sa...

Det låter toppen :DOch vad trevlig Rudi är som bjuder på ostkex :D

Lyckopiller sa...

Blir roligt att se resultatet av all ny kunskap så småningom. Att Rudi är en riktig gentleman har vi misstänkt länge ;D