lördag 6 augusti 2011

Kinesisk kameleonthund igen...

I går träffade vi Penny, en pufftik som kanske är mest känd för att vara kullsyster till den framgångsrike Brandon (Sun-Hees Million Dollar Outfit). Hon är alldeles osedvanligt charmfull: glad men inte hysterisk, trygg och positivt intresserad av sin omgivning. Blir så glad när jag träffar kineser med så lysande temperament!
Här ska ni se hur mycket man kan variera utseendet på sin puff:

Ovan ser ni Penny med rakade öron, som då står, och klassisk puffrisyr för övrigt.


Här ser ni en nerklippt Penny med utvuxen päls på öronen som då dras ner av tyngdkraften...
Penny själv tar nog sina olika frisyrer med ro, men för mattar och hussar kan det vara spännande att testa olika varianter!

12 kommentarer:

Anna Stigsdotter sa...

Övre bilden: Vilken skönhet. På den nedre ser hon nästan ut som en pudel. Och inget ont i det :-) Men det där med öronen var kul. Med en puff får man tydligen aldrig tråkigt!

Gizmo sa...

Jag är ju ingen puff så jag har inga erfarenheter av sån pälsvård men personligen tycker jag att nedre bilden är jätte söt medan den övre är stilig.

Jag behöver inte bry mig om sånt jag är nämligen en chipillon eller nåt.. blandis chihuahua/papillon.

Välkommen att titta in hos mig om du har lust

Nosbuffar från Gizmo

Ps.. jag har läsare från andra länder också därför är den numera tvåspråkig

Thomas Notini sa...

Det stämmer mycket bra, Anna. Många tar Penny för en pudel. Men nu skall vi följa Åsas råd och låta pälsen växa ut på äkta puff-sätt. Nosen är det enda som måste rakas med jämna mellanrum.

Thomas Notini sa...

Har inte riktigt lärt mig hantera det här med bloggar ännu, men jag som skrev nyss är alltså Thomas, Pennys husse.

Anonym sa...

Det är nästan svårt att tro att det är samma hund,

becca & olga sa...

gillar den övre bilden, så underbart vacker! Och vilken skillnad klippningen gör på hunden ;)

Britt Marie o Rudi sa...

Om jag inte visste det skulle jag aldrig tro att det var samma hund på bilderna! Vi kanske får återse Penny längre fram när pälsen växt ut....?

Lyckopiller sa...

På den nedre bilden är hon lite lik Ådi!

Unknown sa...

Penny kom till sin nuvarande familj i nerklippt skick, ska vi kanske berätta. Ska bli mycket spännande att få följa fortsättningen!

Olga da Polga sa...

fantastiska små hundar!

Thomas Notini sa...

Åsa var så snäll och rakade Pennys nos, och nu skall vi lära oss att göra det själva, med rätt redskap förstås. Och jag lovar att återkomma med nya bilder när Penny fått den "klassiska" puff-looken!

Pennys matte sa...

Tack Åsa för att Du spårat Pennys ursprung och kullsyskon och ger oss en aning om att våra ljuvliga överlåtelsehund har finare stamtavla än vi själva. Nu skall hon bli en riktig puff med riktig päls. Innerligt tack för all uppmuntran Åsa!