onsdag 27 januari 2010

Oliver XI


Har kommit lite i otakt - den här veckan blir det onsdag som blir Oliverdag. Hoppas att spänningen inte varit outhärdlig...
Oliver börjar nu bli stor - på andra sätt än bara på höjden. Hans vassa mjölktänder (som var rätt stora) har börjat falla ut, och hans permanenta tänder dyker upp, en efter en.
Han har passerat krokodilstadiet och biter numera mest på sina leksaker. Han går på valpkurs och tycker att de andra valparna verkar litet farliga, precis som Zelda tyckte när hon var i hans ålder. Han är rent löjligt söt.
Och tillväxten? Den fortsätter: 63 cm och 31 kg...
Foto: Olivers familj

5 kommentarer:

Rudi sa...

Oj, 31 kg! Det var en rejäl valp du fått till kompis, Zelda! Om jag och en valpkompis skulle ha samma "storleksrelation" som ni två har... jag undrar hur stor den skulle vara då? Tanken svindlar! Go´a är ni tillsammans i alla fall, tycker jag och matte.

desperat hemmafru sa...

Hej Åsa!

Jag har funderat över ditt blogghuvud. Där står det "aka Kinesisk nakenhund". Ska det inte stå "äkta Kinesisk nakenhund"? Eller fattar jag fel? Är det någon förkortning jag inte känner till? Har funderat på det ett tag nu... Inte för att det har någon som helst betydelse egentligen, men nu kan jag inte låta bli att fråga längre. :-)

/Åsa & Buzz

PS. Visst får du använda mågon av mina bilder på Buzz om du skulle vilja det! DS

Anonym sa...

a.k.a som i "also known as..." ;-)
Kanske litet väl kryptiskt...
Åsa

desperat hemmafru sa...

Aha!!! Man lär så länge man lever! Men lite lurigt är det allt, med en engelsk förkortning som inte ser ut som en förkortning mitt uppe i en svensk text ;-)

Tassintryck sa...

vilken fin blogg du har. Kikar gärna in igen.
kram från mig och ligan/maria