söndag 10 januari 2010

Ansvarstagande eller galen?


Igår tipsade Petter (fotografen) mig om att det finns ngt som är snäppet vassare än försvarets hudsalva för ömma hundtassar: Elisabeth Ardens Eight Hour Cream. Den lär hon ha tagit fram just för att använda på sina egna hundars tassar, men sedan visade den sig vara utmärkt även för människohud.
Jag rusar förstås ut och köper en tub - expediten bekräftar, av egen erfarenhet, att den är en utmärkt tassalva.
Jag vill inte ens berätta vad 50 ml kostade.
Så nu undrar jag om jag gör det jag bör - tar hand om Zeldas tassar på bästa sätt, eller om jag helt har tappat fattningen som köper löjligt dyra salvor till min ömfotade lilla hund... Och vad blir i så fall nästa steg? Det vill jag nog inte veta.

6 kommentarer:

Petra sa...

Självklart ska våra älskade hundar ha det bästa ; )
Samtidigt som du smörjer Zeldas tassar kan du ta lite själv oxå.
Hur ofta är det så här kallt i sthlm? Du behöver säkert inte köpa stora lass av krämen (om inte Zelda käkar upp den här oxå...)

Unknown sa...

Den här gången är jag bättre förberedd - tuben ligger inte framme... Och så sköljer jag tassarna så snart hon fått salt på dem, så just nu går det rätt bra.

Anonym sa...

Nästa steg kanske är att köpa muttluks åt Zelda?

Unknown sa...

Kollade genast vad muttluks är för något (se nästa inlägg) - det är utvecklande att ha en blogg... Tack för tipset!

Anonym sa...

Använder själv salvan till min tjej. Hon tycker den är god dessutom så hon slickar i sig... klart dom ska ha det bästa!

Ingrid Raij sa...

Elisabeth Arden gjorde eight hour cream till sina hästars hovar har läst. en kräm som du kan använda till läppar och småsår dessutom
mvh Ingrid