lördag 11 maj 2013

Tack alla som höll tummarna!

Genrepet gick utmärkt, tycker jag. Kanske viktigast av allt:  hundarna var lugna och relativt ostressade av alla andra (även höljudda agility)hundar som vimlade runt. Här chillar de utanför vårt tält.


Nemi var först ut. Det visade sig att hennes startvägran från förra året har gått över :-), men hon var tveksam och vi missade mer än hälften av programmet. Trots detta gick det bättre än det gjorde i slutet av förra sommaren, så jag får vara nöjd. Runt kom vi, men jag måste försöka begripa vad det är som stör henne.

Sedan var det premiär för Zeldas nya program. Även Zelda var seg, men vi hamnade på 22,35 poäng vilket vi får vara mycket nöjda med. Gladast blev jag dels över domarkommentaren "Härligt program", dels över att vi fick våra högsta poäng för tolkningen av musiken.

I HTM fortsatte Nemi att sega, men Zelda slog till och tog uppflyttningspoäng. Först ville hon inte följa med in på planen, men när vi väl var där piggande hon till och travade på sådär vackert kinesflytigt som jag hoppades att hon skulle göra ... Kanske betyder det att hon börjar bli proffs?  

Och - kolla:


Vi hade en greyhound i HTM-klassen, så vackert att se. Det var Pernilla Pöykiöniemi med Lillibi som fick 23,45 poäng, och uppflytt!

6 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det är väl bara att gratulera. Hundarna har ju fått tävlingsvana och den här starten på säsongen bådar väl gott.

Britt Marie o Rudi sa...

Än en gång grattis till uppflytten!! Eftersom vi dessutom har en träningskompis som också var där och tävlade HTM så följde vi resultatlistan noga :-)
Blir väl minst lika bra idag, hoppas vi!

Annette sa...

Grattis till uppflyttning och fina kommentarer från domarna.
Håller tummarna på söndag! Tyvärr kan jag inte titta eftersom jag ska med mina pudlar på annat håll.

Bingolotti sa...

Grattis till uppflyttning och till tävlandet i det fina utomhusvädret:-)

HumleSpunk sa...

Grattis, stooort grattis!!

...och nu ska du bara fixa nån som filmar när du tävlar, så vi kan få se härligheterna :)

Jeanett Lemmeke sa...

Och en greyhound! :-)