onsdag 29 maj 2013

Nemis debut i lydnadsettan.

Igår gjorde Nemi och jag debut som lydnadsekipage på Värmdö BK.
Jag var mest orolig för platsliggandet och tandvisningen.
Hon klarade båda galant, fick 10 av 10 möjliga poäng.
Minst orolig var jag för läggandet och hoppet över ett litet hinder.
Vi bommade båda (0 poäng).
Slutresultatet blev ett tredje pris som man får för 100-140 poäng, vi hade 133, och placerade oss som nr 5 av 11.
Bäst var ändå  hennes attityd: positiv, samarbetsvillig, glad och följsam. Hon är en underbar liten hund!



En av våra medtävlare var en Beauceron som heter Ykai. Honom skällde Nemi inte på, och inte på någon annan heller!


Analys: Jag tror att jag blev så glatt överraskad över den fina starten att jag slappnade av alldeles för tidigt. Nemi har aldrig missat ett hopp på träning, så jag var inte särskilt fokuserad inför detta sista, och  för oss lättaste, moment. Detta är nackdelen med att att inte vara nervös inför tävlingar - det kan vara svårt att skärpa sig så mycket som behövs... 
Nästa gång är det Zeldas tur, det blir den 4 juni i Skarpnäck.

8 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken bra start på lydnadstävlandet. Grattis!

No34 sa...

Grattis ändå till 3.e priset! Så är det ofta, det man kan går ofta sämst, för man slappnar av... Men det ger en härlig känsla av en lyckad genomförd tävling!!
Kram Kate, Sixten Jr & Lilla Larsson

Anna sa...

Å vad härligt! Grattis!!!

Unknown sa...

Jag är väldigt nöjd, målet var ffa att Nemi skulle få en positiv upplevelse (inte bli skrämd under platsliggningen, inte bli rädd för domaren). Sedan hoppades jag att vi inte skulle bli diskade på ett eller annat sätt...

Britt Marie o Rudi sa...

Än en gång stooort grattis till den lyckade debuten! Nästa gång blir poängen ännu högre!
Sen ska det bli spännande att höra hur Zelda fixar sin debut!

Jeanett Lemmeke sa...

KUL! Jag tycker du är superduktig som är så aktiv med dina kineser:-)

Olga da Polga sa...

Åh vad roligt!

Bingolotti sa...

Grattis Nemi o matte!