onsdag 15 maj 2013

Mer om Nemis nycklar.

Fel nyckel: bli sur på henne när hon skäller ut en rottis som stirrar på henne

Kanske rätt nyckel? Mer lek. Mer lek överhuvudtaget, mer lek i träningen.

En annan tänkbar nyckel: att inte värma upp Nemi precis innan start, utan att göra det lite tidigare. Att sedan binda upp henne och köra lite med Zelda medan Nemi och jag väntar på att gå in. Och precis när vi ska in byter jag hund, och säger som jag brukar på träningen "Åååå lyckans ost, NU är det din tur!"

Nyckel? Att krypa in på planen (allt är tillåtet i freestyle), eller hoppa in på ett ben eller liknande så att hon blir överraskad och distraherad?

Zeldas och min utveckling av "buga" på ryggen som dem av er som hängt med ett tag kanske minns hur vi kämpade med kan ni förresten se här, vår talangfulla fotograf Micaela Malmi har fotat oss och lagt upp en liten teaser på Facebook som många redan har sett.

4 kommentarer:

HumleSpunk sa...

Att träna med Z så Nemi får titta på är absolut värt att prova! Spunk blir som galen om jag tränar med Humlehunden framför näsan på henne. Och gärna som om vi har en "hemlighet" som Spunk inte får veta, lite tissel och tassel och visk, haha. Perfa när man ska tagga igång henne lite extra.

Alla sätt är bra utom de dåliga, som man brukar säga :)

Eva o Milo sa...

Kanonfina bilder på er. =)

Eva sa...

Jag kan ju mycket mindre än ni, men jag tänkte ungefär lika som Humlespunk. Har sett tollarnas matte göra ungefär så med sina. Den väntande undrar vad matte och HON gör???;D
OJ vad jag har lekt med Assar vid besvärliga hundmöten! Ibland bara med en pipis i fickan, ibland annat. Kanske är det det som numer ofta om än inte alltid kan få honom att kika på mig vid vissa möten? (Inte schäfer el schnauzer dock... De är i en klass för sig i hans huvud.)

ej hundägare sa...

Jättefina bilder!