fredag 13 juli 2012

Logistik.

För ett år sedan tävlade Zelda och jag i Jönköping för första gången. Vi tog tåget dit. Jag hade med mig en liten väska med rena underkläder och tröja, tandborste, Zeldas registreringsbevis, musiken på en CD. Jag hade plånbok och mobiltelefon.

Idag, till samma tävling har jag en hyrbil. Jag har en metallbur att ha i bilen, och en tygbur att ha på själva tävlingen. Jag har ett tält och en hopfällbar stol.

Sådant jag inte kan glömma: mig själv, två hundar, Nemis skivstång och Zeldas blommor.

Sådant jag eller andra glömt att ta med på tävlingar jag varit på: musiken. Vaccinationsintyg. Vattenskål.

Sådant som ska med utöver detta: godaste godiset. Ipoden med hörlurar. Datorn, kameran och alla sladdar som behövs. Kläder - till Nemis program, till Zeldas program, till ombyte. Zeldas halsband. Solglasögon och läsglasögon.

Och en massa annat som jag har glömt just nu. Mat, till exempel.

Eftersom det har strulat med musiken vilket gör det svårt att hålla koncentrationen och ladda om så har jag nu musiken både på CD och på USB-minne. Och så har jag kollat att det är rätt låt på rätt ställe, vilket det inte var när Zelda skulle köra sitt första HTM-program. (Jag var så säker på att jag hade gjort rätt att jag inte brydde mig om att lyssna... men det hade jag inte).

Bild: detta ska jag inte glömma:


8 kommentarer:

Katarina sa...

Du börjar få rutin!

Unknown sa...

Japp! :-)

Ewa Ivarsson sa...

Imponerande!
Lycka till nu!

20tassar sa...

Ni har avancerat ;) Låter förövrigt som det krävs en hel del planering... Jag skulle förmodligen vara så nervös att jag skulle glömma mig själv eller nåt annat viktigt.

Unknown sa...

Till 16 tassar - det är mycket vanligt att folk har glömt viktiga saker - värst är förstås att inte få med sig musiken, men det är även rätt störande att ha tagit fram rekvisita men åkt ifrån dem, att upptäcka att halva utstyrseln ligger kvar i tvättmaskinen därhemma...
Kanske ska man ha en checklista, som piloter som inte får glömma någintng innan start...

Olga da Polga sa...

åå så kul det skall bli! Vi tänker på er!

(Proffsigt att du klarar dig utan checklista!)

ej hundägare sa...

Och så solglasögonen? Glöm inte att ta av dem på tävligen :) Lycka till!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Oj vad oväntat. Så mycket som hände, men positivt att tältet fungerade bra. Varje tävling verkar bli ett nytt äventyr. Idag stod det förresten om den gula rosetten i en notis i DN.