söndag 20 februari 2011

Sovrapport...


Det tar litet tid att ändra sina vanor, att exempelvis vänja sig vid att sova med två små hundar i sängen. Det tog nästan en vecka innan jag slutade vakna av att de flyttade sig, hoppade upp och ner (Zelda som verkar tycka att det blir för varmt) eller bökade fram en ny bekväm grop i täcket (Nemi).
Nemi gör för övrigt något jag inte varit med om tidigare: om jag ligger på sidan lägger hon sig ibland ovanpå, som en leopard på en trädgren. Mysigt är det i alla fall, och hon har helt slutat att skälla på natten vilket är underbart.
Bild: Nemi gäspar alltid stort precis innan hon somnar.

6 kommentarer:

Unknown sa...

DET var en fin bild på en fin hund!
Nike

Anonym sa...

Leoparden låter riktigt ekvilibristisk, med tanke på att du är så smal...
Kul att ni vande er vid samsömn, för visst är det mysigt.

Olga da Polga sa...

så skönt det låter och ser ut att gäspa så ...

Becca sa...

Vilken fin bild :D skönt att hon slutat skälla och att du inte vaknar hela tiden och kan njuta av trecligt sällskap i sängen ;)

Britt Marie o Rudi sa...

Det var en passande bild att titta på så här vid sängdags. Med ett lika stort gäsp, går vi nu och lägger oss, jag i sängen och Rudi under den. Sådana sovvanor har vi.

Erik Hedin sa...

Spännande att höra hur samsovandet utvecklas. Låt dom inte styra och ställa för mycket bara, då får du det som jag har det med Fari: När han går upp om natten, irriterad över att jag rör mig för mycket eller behöver dricka vatten, då krafsar han mig i huvudet och kräver att jag lyfter på täcket..