onsdag 2 februari 2011

Insidor och utsidor...

Med Zelda har jag länge fått träna i korta, korta pass eftersom hon tappade intresset och motivationen ganska omgående (hon har sakta men säkert blivit mer uthållig) . Nemi har jag fortfarande inte lyckats "köra slut på" när vi tränar, hon vill hela tiden jobba mer, och fortare. Om Zelda inte tränar en dag är hon lika glad för det, medan Nemi blir rastlös och småstökig när hon inte får göra av med sin energi. Zelda kan träna innan hon lägger sig, Nemi blir så uppvarvad av att träna att hon sedan inte kan slappna av och somna...
De är med andra ord mer olika på insidan än på utsidan. Utsidan behöver jag inte visa, den har ni redan sett, men så här ser de ut på insidan:
Zelda

Nemi

8 kommentarer:

Erika sa...

Tänk hur olika det kan vara. Har svårt att motivera min pufftjej också, så det blir korta stunder där med.
Jag är så himla imponerad utav ditt jobb med dina hundar, du inspirerar mig något så otroligt!

Keep up the good work! :)

Lyckopiller sa...

Ja visst är det lustigt hur olika de kan vara. Jag tror att Ella o Nemi är ganska lika varandra på insidan. Ella blir väldigt fort rastlös medan Ådi och Elof lugnt chillar vidare framför brasan.

Arlo sa...

Haha...riktigt bra illustrerat! Jo, skenet kan bedra!

Anonym sa...

Det är förbluffande men så är det: de individuella skillnaderna är enorma mellan hundar av samma ras! Vilken tur att du har kapacitet att ta hand om aktiva Nemi!

två hunds matte : ) sa...

ha ha det var roligt.

Jag blir också inspirerad, så igår gjorde vi en liten hinderbana inne här hemma!

Gudrun sa...

Det verkar som att du fått det bästa av två världar, precis som du ville ha det vill jag minnas! Grattis!

Olga da Polga sa...

åh vilken bra liknelse! Och vilken tur att du är glad över olikheterna och med glädje och nyfikenheten möter dem båda! Tänk om man absolut bara ville att den andra hunden skulle vara som den första, så tråkigt det skulle bli ...

Freja Phaléne sa...

Lika olika är det med mej och min syster... Tydliga tecken/bevis på att vi skapar oss en egen personlighet trots samma erfarenheter och uppväxt!!!