fredag 30 april 2010

Vem kan det vara?

Har nu läst senaste numret av Härliga Hund och artikeln "Nakenhunden i fara". Återkommer med kommentar.
På sid 72 finns en liten tävling där det gäller att komma på en hundras, en hundvän och ett hockeylag med hjälp av ledtrådar.
När det gäller "En hundvän" är den första ledtråden: Professor i medicinsk psykologi och aktuell "hundboksförfattare". Ledtråd 2: Uppväxt i Libanon, Etiopien och Sverige. Och så vidare fram till ledtråd 5 som är: Hennes aktuella bok heter "Zelda och meningen med att ha hund", precis som hennes kinesiska nakenhund...
(Zelda och jag var med i förra numret, så de som brukar läsa tidningen har goda chanser att svara rätt...)

6 kommentarer:

Freja sa...

Eftersom jag är en trogen läsare av din blogg, från börjann hittade jag dig eftersom jag intresserade mig för mindfulness. Sedan slumpade det sig så att vi skaffade hund samtidigt. Jag svarade genast rätt på frågan, börjar bli "Nilsonneexpert" (skoj).

Unknown sa...

Så roligt att ha trogna läsare!
Tack!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Britt Marie sa...

Ja, den frågan var inte svår för oss som läser Zeldas blogg. Precis som Frejas matte läste jag mindfulness-böckerna först. Sen blev det deckarna och som pricken över I boken om Zelda. Det är en verklig bredd på ämnen, samtliga sådana som jag vill läsa om. Så fortsätt skriv, vi läser vad det än blir :-)

Lyckopiller sa...

det listade jag ut fort!!=))Har bara läst boken om Zelda, men är sugen på nån mer av dig. Mindfulness låter ju intressant!!=)

Britt Marie sa...

Cruellas matte ska absolut läsa Åsas "Vem är det som bestämmer i ditt liv?". Det där med mindfulness är så lockande i den vardag vi lever i. Men samtidigt så svårt att få till. Det är som med hunden...träna, träna, träna och kom en liten bit närmare målet.(Belöningen blir inte Frolic men något mycket mer tillfredställande). Jag ser det som en utmaning att åtminstone ibland vara helt närvarande. Svårt, men Åsas bok ger massor av tips och råd.