tisdag 27 april 2010

Hastighetsrekord!


Idag har vi slagit badrekord: från start till klart 35 minuter! Det inkluderar spädning av schampo o balsam, två schamponeringar, balsam i och ur, borstning och föning, liten underhållstrimmning av ansiktet (ögonen och underkäken), liten eftrklippning av päls mellan trampdynorna.
Otroligt men sant (för oss, det brukar ta en timme). Mest berodde detta på att hon i stort sett var tovfri (en pytteliten bakom ena örat) och att jag har skaffat en bättre fön, men ändå!
Nu undrar jag hur vi står oss i konkurrensen - ni som har fullpälsade puffar, hur lång tid brukar det ta för er?
Bild: Efter badet måste man rusa runt med någon lämplig leksak...

4 kommentarer:

Noushin sa...

Min lilla puffkille är snart fyra månader och pälsen är ännu inte något problem, men jag vet ju vad som väntar... Jag tar tacksamt emot tips t ex ang fön. Vilken sort har du införskaffat som verkar vara så bra? 35 minuter är rekordet för rakning och bad av min nakenkille!

desperat hemmafru sa...

Herre jösses! Det var snabbt jobbat. Men hon blir vääääldigt fin när pälsen är precis nytvättad och borstad. Skulle vara mysigt att få köra ner fingrarna i den där pälsen!

Anonym sa...

Åååh vad hon är fin med sin vita silkesglänsande päls. Min puff är kortklippt och har siluett som en naken kines, också snyggt tycker jag, så jag slår nog ditt rekord vad gäller badtid. För oss tar badet ca 15 min, och ingen tid går åt till att reda ut tovor.
Hälsar
Puppans matte

Unknown sa...

Till Puppans matte: fusk! Fast visst ser de fina ut även med nerklippt päls... Och fönen är en redig Babyliss för människor, men med rejält blås...