torsdag 15 april 2010

Och en till...


Just nu sitter jag - som många andra - fast på flygplatsen i Agadir. Askmolnet gör att det inte går att flyga till Sverige, och vad som ska hända är oklart... Vad gör man då? Tar fram datorn och skriver ett blogginlägg.
Det kan bli många härifrån: läser att sist den här vulkanen var aktiv höll den igång i ett år...
Hursomhelst var detta den andra hunden - en vildhund, enligt guiden. Han observarade oss på håll uppe i ett pass på 2 400 meters höjd där det fanns en liten liten stenhydda där vandrara (även vi) stannade åt åt sin medhavda picnick. Bilden är förstorad, jag kom inte närmre än c:a 50 meter.
Jag lämnade i alla fall ett hårdkokt ägg och en bit bröd med ost till honom (henne?) och hoppas att han/hon hittade min lilla gåva...
Hunden påminde om en hyena på håll med små mörka öron, en litet brun/svartrandig kropp.

8 kommentarer:

Britt Marie sa...

OJ, jag misstänkte att du satt fast på flygplats, när jag läser på nätet om att ett plan från Marocko inte fått lyfta. Hoppas att det inte tar ett år innan ni får åka hem, då hinner Zelda glömma bort allt du lärt henne:-)
Håller tummarna för en snar hemfärd.
Och ja, vilken vacker vildhund du sett. Hoppas han blev glad över matgåvan!

Anonym sa...

En resa utan strapatser är ingen riktig resa!
Om den ståtliga vildhunden vågade stå så nära som 50 meter (du har en fin kamera!) gick den säkert fram till rastplatsen för att kolla om någon vänlig människa lämnat något efter sig!

Ludde sa...

Hoppas att du hittar på något trevligt att göra medan du väntar på att få åka hem. Sitta på en flygplats och vänta låter inte så kul. Kramis!!

Lyckopiller sa...

Oops då! ett helt år! Hoppas du snart kommer dig hem. Hälsa Maria så mycket från mig när du hämtar Zelda.

Anonym sa...

Hörde på lokalradion idag att hyr-
bilsfirmorna har nästan alla sina
bilar utlånade till Engelsmän som
tagit sig hem via färjor och Tyskar
som hyrt bilar.
Dom har nu problem att få hem sina
bilar antingen via trailers eller
via människor som skall hem.
Kanske något flytetyg över havet
och bil resten av vägen.??

Anonym sa...

Hörde på lokalradion idag att hyr-
bilsfirmorna har nästan alla sina
bilar utlånade till Engelsmän som
tagit sig hem via färjor och Tyskar
som hyrt bilar.
Dom har nu problem att få hem sina
bilar antingen via trailers eller
via människor som skall hem.
Kanske något flytetyg över havet
och bil resten av vägen.??

Anonym sa...

åh hoppas allt långt där borta är bra! Själv skulle jag gripas av panik över att inte kunna ta mig ifrån ...
Så spännande med alla vilda hundar du sett! Marocko är Sloughins hemland, tänk om du skulle få se dem "in action"!

Anonym sa...

Zelda lär inte ha någon tidsuppfattning så rena underkläder är kanske mattes största problem?
Ifall hon inte redan träffat Humphrey Bogart och är på väg hem med Afrikas drottning...
Vi väntar med spänning!