söndag 27 oktober 2013

Om att försöka belöna med leksak:

Nemi:


Zelda:


6 kommentarer:

Lena sa...

Underbara filmer! Ytterligare en fördel med att ha två hundar tycker jag.. Det blir så tydligt att det som funkar på en, det kanske inte alls funkar för en annan.. Precis som för oss på två ben ;)

Unknown sa...

Zelda har väl aldrig varit den lekfulla typen.

Arlo sa...

Vilket sammanträffande! Den här extralånga vintertidsmorgonen blev det lästid i sängen. Kapitlet jag läste var det om belöningsutveckling i Fanny Gotts bok "Shaping" . Dina filmer kunde lika väl ha lagts som illustrationer i boken (om det var tekniskt möjligt)!Så mitt i prick om hur olika hundar uppskattar olika belöningar. Och mängder av råd hur man kan påverka intresset för lekbelöning.

Bingolotti sa...

Så intressant att se hur det fungerar med två helt olika personligheter !

Anonym sa...

Så härligt olika damerna är.

Unknown sa...

Så som jag har kämpat för att få henne att leka … Nu leker hon ibland, men jag tror att det är mest för att hon vet att jag vill att hon ska göra det. Som belöning står leken inte högt i kurs, som ni ser…
Ska kanske läsa Fannys bok...