fredag 18 oktober 2013

Ja, Nemi hör musiken.


Igår hade vi träningstävling i den fina nya hundhallen i Arninge. Vi var en handfull människor och ett tiotal hundar som låtsades att det var tävling.  
Det gick sådär för Nemi och mig i starten, så jag bestämmer mig för att göra om starten men låta musiken gå. När vi kommer till det partiet i musiken där hon ska ha framtassarna mot mitt ben och följa med när jag går så ställer hon hon sig plötsligt i rätt position fast vi egentligen håller på med något helt annat eftersom jag hade börjat om.
Det tyckte jag var intressant.

6 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Vad häftigt! Hon behöver alltså inte fysiska kommandon och inte heller ord. Hon har helt enkelt lärt sig vad hon ska göra i förhållande till musiken! Som dans - typ. :-)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Väldigt intressant. Jag tror också att hundarna uppfattar musiken på något sätt.

Arlo sa...

Tävlar ni i morgon?

Bingolotti sa...

Coolt:-)

ej hundägare sa...

Wow! Kanske spela in musiksnutten för ett visst moment ett antal gånger och sedan träna momentet i samklang upprepade gånger, innan det sätts in i helheten...

eva s sa...

Är det som hästar, de känner väl igen musiken när de håller på med dressyr