fredag 25 oktober 2013

Hur många hundar är lagom många?

Vi träffar regelbundet mannen med 5 chihuahor, och en liten whippetflock på 4.  Sedan har vi paret som bor i närheten med sina tre weimaraners, och vi har diverse vänner och bekanta som har fastnat just för tre. Närmaste grannen har sina två GD, damerna är två, det är ganska vanligt att ha en dubblett. Och till sist har vi en massa människor som tycker att det är lagom och perfekt med en hund.

För mig är två idealiskt. Det märker jag på att jag aldrig tycker att två är en för mycket. Vi hinner umgås, träna, tävla.
Inte heller går jag och leker med tanken på en till - för det skulle göra livet så mycket mer komplicerat. Jag skulle inte kunna åka rulltrappa, inte ha dem i knäet på bussen/tunnelbanan och det vore svårare att knöla in dem på cafeer och liknande. Det är knepigt nog att starta två hundar på samma tävling, tre skulle jag nog inte klara av.

Och nu är damerna äntligen hemma igen :-), Zelda sover i mitt  knä och Nemi snusar bakom stolen i sin nya korg.


9 kommentarer:

Carina sa...

Älskade hundar! Blir varm i hjärtat:)

Ewa Ivarsson sa...

Skönt att höra Åsa, då hoppas jag att vi klarar av en till, han avhämtas imorgon, Skyelice Koh-I-Noor Diamond, alias Dustin.Jag har också fått höra att 2 är bra... jag vill ju ha tid för dem båda... Trevlig helg!
http://www.skyelice.se
Dustin längst till vänster!

Unknown sa...

Till Ewa!
Lyckost! Vilken händelserik och rolig tid ni har framför er!

Ewa Ivarsson sa...

Tack Åsa.. rapporter följer! Dina bloggar och dina böcker är en av mina främsta inspirationskällor!

Unknown sa...

Två är magiskt, tre (iaf irländare) är en för mycket.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Två är perfekt. Man hinner med dem, tycker jag. Båda mina hundar tycks ha stor glädje av varandra.

Jeanett Lemmeke sa...

5 vavvor och 4 whippets - det måste vara Roger eller Magnus du stöter på. Världen är bra liten :-)

Vi har sex hundar just nu, och planerar för två till.
Jag älskar att ha vår flock kring mig <3
Men alla är olika.

Elisabeth sa...

Ja 5 vavvor och 4 whippets....dom känner jag också!

Ewa Ivarsson sa...

Nu är han här.. sedan två dagar....en liten tuff krabat.. Maurice är måttligt road hoppas han kommer lära sig gilla detta lilla liv!