tisdag 22 oktober 2013

Hur??? har jag planerat hösten?

Jag har gått ner i arbetstid, och nu ska ändå hundarna vara hos Agnes i två dagar igen.
Själv åker jag till Helsingfors där jag ska arbeta i morgon, och sedan har jag ett heldagsmöte i Statens medicinsk-etiska råd på torsdag.
Usel planering.

Roligare är att jag filar på en vinnarannons till vår lilla rastidning Kinesposten. Så vitt jag vet har det aldrig hänt tidigare att en kines tagit diplom i HtM i Sverige, så damerna ska firas! (Zelda blev klar med sitt under sommaren - 4 uppflytt och klassvinst i Norge...)

Här är fotot jag tänker använda, taget av Marie Bushill:


Nerklippta puffar är inte så populära i utställningskretsar, men för en hund som arbetar i en annan gren måste det väl ses som en rimlig frisyr...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker bild! Och vilka fina uttryck hos damerna :)

Arlo sa...

Ett så helt underbart foto! Självklart ska det synas att en arbetande kines är just det!

Olga da Polga sa...

en alldeles bedårande bild där det syns att det inte bara är två väldigt vackra kineser, utan även två individer med härlig integritet och känslig lyhördhet i deras fantastiska ögon ♥
Nu har jag läst igenom allt jag missat ... och oj så mycket roligt, spännande, nytt, svårt och alldeles vardagligt som hänt!

Ewa Ivarsson sa...

Härlig bild på två arbetande hundar.. kan tänka mig att detta berikar mer än att se tjusig ut i ringen.... detta inte att förakta men en kombination är ju kanske det bästa... men frågar du en hund tycker han/hon nog att använda huvudet måste vara roligare...
På lördag kommer Björnbrottaren till oss:
http://gemgallery.skyelice.se/#!album-293-0

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Mycket fin bild. Visst ska en hund få ha den frisyr som passar med de aktiviteter som den håller på med.
Att hålla en långhårig hund tovfri och välfriserad tar ju tid som kan användas till roligare sysselsättning med hunden.

Martina sa...

jättevacker bild, nästan som en målning! Väldigt duktig fotograf!

Unknown sa...

Jo, det blir något annat än de egna bilderna...

Bingolotti sa...

Härligt talande bild på de två fina damerna. Även jag själv undrar hur tiden ska räcka till för allt kul jag skulle vilja göra tillsm med Bingo. Fast för mig är det tvärtom, dvs ska gå upp i arbetstid istället för att gå ner ytterligare. Lustigt hur tiden alltid fylls oavsett hur man lägger upp det;-)

Erika sa...

Superfina tjejer! Det är som med pudlar: svårt att hinna både pyssla med päls och träna/tävla :-).

Jeanett Lemmeke sa...

Söta tjejer :-)

Lyckopiller sa...

Superfin bild och ett stort grattis till alla tre damerna!