söndag 20 oktober 2013

Fina lilla hund!

Nemi är en alldeles ovanligt fin liten hund, tycker jag.

Här ska ni se:

Vi hittade en stor och tom parkeringsplats när vi skulle värma upp igår (det fick man göre ute, fast själva tävlingen var inne). 
På bilden har jag har bundit fast Zelda i en parkeringsmätare vilket fungerade fint. Precis innan hade jag bundit Nemi vid den svarta stolpen som sedan visade sig vara en gigantisk askkopp i plast. Det fungerade också, ända till det plötsligt dök upp ett gäng cavalierer. Jag var ett tiotal meter bort med Zelda och hann inte fram innan Nemi hade kastat sig fram mot dem, vilt skällande. 
Det räckte för att askkoppen skulle välta. Överdelen lossnade, Nemi sprang undan i panik med överdelen rasslande efter sig. 
Eftersom Nemi är Nemi och inte Zelda sprang hon mot mig, jag lyckades få stopp på henne, lossa kopplet och montera ihop askkoppen. Det var inte någon idealisk uppvärmning, kan man tänka, men lilla Nemi tog det hela med ro - hon lugnade sig snabbt och vi kunde fortsätta uppvärmningen som om ingenting hade hänt.
Smått fantastiskt tyckte jag.
Sedan tog hon uppflyttningspoäng i HTM ettan och därmed diplom! Så här såg det ut, tack Karin som filmade:




I Freestylen var vi okoncentrerade, jag mer än hon, men hon var på gott humör hela vägen igenom programmet och det var inte många tiondelar som fattades för ett uppflytt även där.

Zelda satt på läktarplats när hon inte satt i buren, vi passade på att öva på att hålla i fjäderboan. Tack BMW för fotot:



Till sist en ny bloggcrossover bild, här är jag och Arlo som hade kommit med matte för att se vad han ska göra när han blir stor och samtidigt få lite miljöträning. Han var coolare än cool, mjukare än mjuk...



8 kommentarer:

ej hundägare sa...

Grattis!

Lena sa...

Grattis! Vad roligt att få se er " in action" ! kul också att se dig och Arlo, mina favoritbloggare på samma bild ;)

Unknown sa...

Så roligt! De röda och jag gratulerar. Ler när jag läser om askkoppen. Inte bara Sonja som råkar ut för saker...

HumleSpunk sa...

Jättegrattis! :D
Vad kul att få se film från tävlingen!

Arlo sa...

Än en gång grattis till fint resultat! Det var kul att se er tävla live och träffa damerna igen. Arlo hälsar och tackar för komplimangen. Han lever stort på allt beröm han fick för gårdagen :-)

Bingolotti sa...

Grattis:-)

Anonym sa...

Bra jobbat. Än en gång - jättegrattis.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Tur att incidenten med askkoppen inte störde Nemi mer. Roligt att det gick så bra för er. Grattis!