tisdag 23 april 2013

Startklara!

Igår testade vi att köra igenom alla momenten i lydnadsklass ett. Här ser ni platsliggning där Barbros hundar hjälper till. Nemi tränar med Pzingo, rutinerad Ridgeback, och Zelda med Tiger, mindre rutinerad Jaktlabbe. Alla fyra hundarna klarade de två minuterna galant. Eftersom resten också gick bra anses vi nu vara startklara.
Av det som behöver bli bättre har ungefär 90% med mig att göra och 10% är sådant hundarna behöver förbättra. Mest rör det sig om dubbelkommandon (mina), ifall ni undrar...

PS Och så gästbloggar jag på Adlibris idag, de ber särskilt att gästbloggare ska lägga en länk på sina ordinarie bloggar, så därför gör jag det.


3 kommentarer:

[Anna] sa...

Dessa DK, jag har oxå jätte problem med dem!! :/

Arlo sa...

Oj, så spännande! Har ni anmält än?

Unknown sa...

Vi kunde inte anmäla oss eftersom Chinese Crested Club som vi tävlar för inte fanns med på Brukshundkklubbens lista.. Måste kontakta dem.