söndag 21 april 2013

Det gäller att planera.

I sommar ska vi som sagt testa lydnadsettan. Där ska hunden kunna ligga i stickigt gräs - dels under en platsliggning på 2 minuter, dels ska de kunna lägga sig under gång. De momenten är svåra för hundar som har tunn eller ingen päls på magen, av naturliga skäl, men jag har kommit på en (eventuell) lösning:
Westierfrilla:


Igår när jag friserade damerna kortade jag ner pälsen överallt utom på magen.
Listigt, eller hur?
Jag vet från förra sommaren att Zelda i nerklippt päls vägrar att lägga sig på obekväma underlag (de flesta), och att Nemi lägger sig, men naturligtvis inte vill ligga kvar.


4 kommentarer:

eva s sa...

Jag blir lite inspirerad av dig, att kanske träna lydnad och tävla. Jag har en liten mellanpudel. Det är så många stora hundar, tycker jag, som tävlar lydnad.

Eva sa...

Vartefter man förstår varandra...
Blev "tvungen" att skriva ett inlägg lite på "din mark". Såg en helt underbar dokumentär på Kunskapskanalen igår, om artöverskridande vänskap.
Inget nytt eller ögonbrynshöjande för hundägare, men lite intressant ändå.
Och mycket tankeväckande för hur vi behandlar varandra, vi 2-benta.......

Anna sa...

Haha underbart vilken smart idé :) Jag håller tummarna att det går bra för er på tävlingsplanen! Du och de små damerna är så inspirerande.

elin sa...

Hej! Kolla gärna in vår tävling där man har chansen att vinna ett exklusivt utställningskoppel värde över 250kr!

http://www.desisters.se/2013/04/tavling-vinn-ett-exklusivt.html

Kram /elin - desisters.se