fredag 5 april 2013

Freestylekurs, sista kurstillfället.

Vi har gått en lärorik freestylekurs för tävlande för Carina Persson som vann SM förra året. I går var sista kurstillfället. 
Här har jag lagt en targetplatta bakom hopphindret så att jag kan göra den mer eller mindre synlig beroende på var jag står. Nemi springer till plattan första gången jag skickar fram henne, andra gången stannar hon på vägen när jag säger "stanna".  
Framåtsändande är betydligt svårare än det ser ut. Målet är att hon ska börja springa framåt när jag säger "fram", och att jag ska kunna  stanna henne när jag tycker att hon är lagom långt bort.


I bakgrunden ser ni Miles som finslipar sitt cirkusnummer. 
Att gå kurs är ett utmärkt sätt att göra träningen rolig, och att få hjälp att träna effektivt. 
Tack Carina och övriga kursdeltagare!

Inga kommentarer: