tisdag 6 mars 2012

På var sitt håll

Idag är jag i Addis Abeba, Zelda och Nemi är hos Agnes (och Joel, Pelle, Jippo och Emil). Agnes tar inte bara hand om dem, på schemat står även träning i det som jag tycker är svårast: positionsarbete, det vill säga att de ska vara på exakt rätt ställe när de går fot eller kommer in och sätter sig vid vänster sida. Jag tycker det är så fantastiskt att de gör det nästan rätt att jag har svårt att hissa upp ribban dit den egentligen ska ligga om man vill tävla, ngt Agnes inte har några problem med...
Zelda har även bugat på min rygg för första gången - det finns hopp för min planerade avslutning på sommarens program.
Bild: Matte som står rakt, två små hundar som sitter ungefär där de ska.

5 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Men vad du flyger och far! Ha en härlig semester medan hundarna pluggar hos Agnes !

Unknown sa...

Det värsta är att jag inte semestrar, skriver frenetiskt...

Olga da Polga sa...

oj ... plötsligt är du där borta ... Hoppas Addis Adeba ger dig det du behöver!

Ewa Ivarsson sa...

Jag arbetade ju för Ethiopian Airlines i 17 år i Stockholm, den bästa tiden i mitt yrkesliv.. vilka fantastiska maääniskor i landet och i flygbolaget, och landet skall vi inte tala om, sååå vackert! Ha det bra nu.. !Hoppas du flyger med mina fd kollegor....

Unknown sa...

Klart att jag flyger Ethiopian!