lördag 10 mars 2012

Hemma igen!

Igår kom hundarna hem :-)! Här visar Agnes hur hon har tränat "mellan". Detta har jag haft svårt med eftersom Zelda är rädd för fötter, och att jag inte har vetat hur jag ska träna bakåtgående. Det är onekligen praktiskt att ha en hund som klarar "mellan" framåt, bakåt, och när man snurrar - så nu tränar vi vidare på det. Agnes berättade att det dessutom är bra för fotgåendet - när hunden är "mellan" är det låättar att få in den i rätt position, så den kan lägga grunden för ett korrekt fotgående.
Jag vill ju också att hundarna ska lära sig att gå fot baklänges, och även vända åt motsatt håll (Jag går bakåt, de går framåt, eller tvärsom).
I morgon ska ni få se vårt "hoppstå".
Nemi håller positionen framåt:

Även Zelda vågar sig på ett "mellan", tricket kom Agnes på är att inte lyfta fötterna så högt. Här bakåt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt, det ska jag pröva

Britt Marie o Rudi sa...

Välkommen hem igen! "Mellan" är en position som Rudi gillar så mycket så han kan komma tränga sig in mellan knäna när han är godissugen :-) Framåt och bakåt går galant, men svängar har vi inte tränat mycket. Kanske dags att ta tag i det nu...

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Välkommen hem! Aya håller också på att träna "mellan". Bra hjälp att titta på filmerna.

Olga da Polga sa...

fint!