fredag 12 november 2010

Och facit:


I morse när vi steg upp - i vanlig tid - sprang Nemi inte direkt mot ytterdörren som hon brukar, utan stannade och nosade på mattan i vardagsrummet...
Ja, ni ser ju själva hur det ser ut. Fläcken är fortfarande fuktig.
Inte konstigt att hon inte var kissnödig igår kväll.
Varför sa hon ingenting?
Eller varför hörde jag inte att hon ville ut?
Ska hon börja löpa? Zelda backade rejält i sin rumsrenhet vid första löpet (lyckligtvis bara den gången).
Tillvarons små mysterier.

7 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Som svar på ditt inlägg hos mig: Jo, när man kommer mellan mor och avkomma i skogen kan det ju bli verkligen farligt. Förstår att du sprang från älgkalven! Det fanns ju inte någon egentlig hotbild i mitt björnmöte, men jag sticker inte under stol med att jag blev riktigt rädd ändå. Främst var min tanke (förstås) att Rudi och björnen inte fick se varandra. Och det lyckades jag ju med tack vara att vi paniksprang från platsen. Antagligen sprang björnen lika fort åt något annat håll. Nu har vi i alla fall gått tillbaka till platsen där det hände, med Rudi kopplad och jag sjungandes för full hals. Det känns som en seger!

Elba o Jenny sa...

Elba vr också jättekonstig inför sitt första löp, hon till och med hoppade upp i min renbäddade säng och kissade!!!
BARA inför det löpet och aldrig mer sedan, men hon var trög att få torr... Över året inann man kunde lita helt på henne.
Så kanske är det löpet som spökar för lilla Nemi...

Unknown sa...

Jag är så tacksam för att Memea (Mohlin) berättade detta för mig i förväg - det är tydligen vanligt att tikar tappat greppet om rumsrenheten just vid första löpet, bra att veta att det inte är något att oroa sig för, tyckte jag.

Anonym sa...

Tur att du hittade fläcken! Den kunde annars locka till upprepning och en svart fläck som inte går att slipa bort...
Men så tidigt Nemi börjar löpa!

Unknown sa...

Ja vi vet ju inte om hon är på G, men Zelda var bara sex månader när hon löpte först gången, och Nemi är ju snart sju...
Vi får se (små hundar blir könsmogna snabbare än stora...)

Anonym sa...

Är Nemi sju månader? Du fick ju hem henne alldeles nyss!

Unknown sa...

Hon är född 21 april, så på söndag blir hon faktiskt sju månader - jag tycker också att jag fick hem henne nyss!