söndag 17 oktober 2010

Veckans Casper:


Om Casper ska stå på en stubbe så ska den vara STOR...

7 kommentarer:

Jeanita sa...

Kvällen är räddad, en bild på
Casper. Men snälla Åsa inga mer
råttor, efter alla mina år med alla
sorters djur klarar jag knappt av
att se ordet råtta, har hellre hela
huset fullt av spindlar, dom är så
nyttiga och trevliga. Jag har lärt
mig att klara av katternas möss så
jag hat ett musfritt hus.

Unknown sa...

Jo, har förstått att råttinläggen inte var så populära, ändå är ju råttorna en del av vår vardag som vi måste förhålla oss till... Det mystiska är att Zelda aldrig visat något intresse för dem, medan Nemi helst vill rusa efter...

Unknown sa...

PS Det är även litet spännande att de beter sig som ekorrar...

Arlo sa...

Villen stilig kille han är!

Anonym sa...

CC har tydligen jaktinstinkt! Zelda har varit så beskedlig att jag trott att rasen saknar jaktinstinkt, men det är tydligen bara Zelda som är speciell!
Mitt livs enda levande råtta har jag sett på Rådmansgatan i Stockholm, och döda i Observatorielunden. Cityråttorna blir så nonchalanta att de visar sig ogenerat medan andra råttor gömmer sig?
Såg förresten en Tiger-Casper på håll i Vanadislunden på söndagsförmiddagen, den var större än en ponny!

Britt Marie o Rudi sa...

Åsa, nollorna blev på de tre "svåraste" och nyaste momenten, ja. Det är ett stort steg mellan lydnadstvåan och -trean. Vi har alltså inte tränat för trean, mer än de "enklaste" momenten och är inte alls färdiga för att tävla i trean än egentligen. Nu hade jag redan anmält oss till tvåan i helgen och bytte på kul upp oss eftersom vi tävlat klart i tvåan tack vare LP2:an vi fick förra helgen. "Inkallande med ställande och läggande" = ett väldigt komplext moment som vi bara kan hemma på gräsmattan i lugn och ro än, likadant med "sändande med platsläggande och inkallande" där Rudi valde att nosa av planen i stället för att utföra momentet alls. Så var det "vittringsprovet",hans paradnummer som han lekte sig igenom och det mesta blev fel. Men å andra sidan skötte han sig förvånansvärt bra på annat som vi knappt hunnit träna. Vi plockade ju några fullpoängare och några höga betyg också. Tävlingsledaren var också debutant och gjorde flera grova misstag som inte precis gjorde situationen lättare för mig och Rudi. Men vi får se det som en kul grej och ett bra träningstillfälle. Vi kommer igen i vår! Fulltränade!

Unknown sa...

Du får det att låta väldigt kul att träna lydnad... vi kämpar med att få Zelda att hålla i apportbocken längre än en halv sekund.