fredag 8 oktober 2010

Farligt lågstatus att skriva hundböcker...

Idag, längst bak i DN, skriver Bengt Ohlsson om ett besök i en "fin" bokhandel.
Jag citerar:
"H hade gått in och frågat efter hundböcker, och den gråmelerade gentlemannen som hade satts på att ta hand om dagens skörd av profilkunder hejdade sig där han tofflade runt till tonerna av John Coltrane. Han gav H en road blick och pekade i en obestämd riktning, och när hon frågade efter en hundbok av Åsa Nilsonne blev vår Coltranestuffande hjälte ännu mer road och sa, med en liten puff ur näsan:
- Jaså, har hon skrivit en sån?"

Ja, det har jag, och jag skäms inte för det och inte för boken. Den handlar ju egentligen om att vara mindful i sina relationer. Den bokhandlare som inte ser något värde i det får stå ut med att kunderna köper boken via Adlibris eller Bokus i stället...

3 kommentarer:

EB sa...

Hej! Jag sa i tisdags på min agilitykurs att det här måste väl vara lika bra som att gå på lärarförbundets kurs i mindfulnes (som var samtidigt), Snacka om att man måste vara här och nu när man tränar hund!
Hälsningar Ellinor med wachtelhundar

Unknown sa...

Hunden är en oslagbar mindfulnesscoach!

Anonym sa...

Undrar vad det var för en "fin" bokhandel?
Boken om Zelda behöver du verkligen inte skämmas för, men kanske genreindelningen ställer till det? Tittar man på pärmen kunde man tro att boken ska stå bredvid Historien om Marie-Antoinette...