onsdag 6 oktober 2010

Kinesisk medicinalhund...


För ovanlighetens skull har jag varit litet krasslig de senaste dagarna. Hundarna, framförallt Zelda, har varit bekymrade och beskyddande. De har velat ligga nära, de har slickat och uppmuntrat och hållit sig lugna och stilla.
Jag undrar om de har en särskild ämnesomsättning när de är nära någon som är sjuk - det har känts som om det stod ett helande kraftfält runt dem, särskilt Zelda.
Så nu mår jag bättre!
De vackra kudden med katten på har jag fått av en god vän som är duktig på att brodera!
(Det kanske inte syns så bra, men jag ligger i soffan med Zelda vid fötterna och Nemi på magen, de bytte plats ibland...)

7 kommentarer:

Gudrun sa...

Oj, vilken hemsjukvård du får av flickorna! Fattas bara att lära dem hämta lite te med honung i. Det fixar du med lite klicker! Krya på dig!

Arlo sa...

Det var ju ett sammanträffande att matte bloggar om en bok som handlar just om hundars betydelse inom vården just idag när vi får se Zelda och Nemi som sjukvårdare. Med deras hjälp är du nog snart på benen igen!

Puppans matte sa...

Jag har läst någonstans att nakenhunden tidigare påståtts fungera som "feberhund", och det gäller säkert även för puffarna. Man skulle bara röra vid hundens skinn för att bli botad från feber.
Du kanske kan bekräfta om det stämmer. Hur som helst så är det väldigt mysigt med en liten hund som hjälper till att hålla värmen upp när man känner sig krasslig. Krya på dig!

Anonym sa...

Krya på dej!
Nakenhundar är underbara när man är dålig,riktiga healare!
På söndag är det dags för kinesträff i Rålambshovsparkens hundrastsgård igen.
Klockan 13 den 10 oktober.
Varmt välkommen!
Catharina Svahn Gallon
catha.svahn@comhem.se

Katarina sa...

Det är otroligt hur väl hundar känner av att man är sjuk eller depppig. Och visst är det mysigt med sällskap i sängen vid sådana tillfällen...
Krya på dig!

Maria I sa...

Dina hundar känner nog på sig när tröst och lindring behövs.
En blick på min egen vovve får mig direkt medveten om nuet och vad hon med sin närvaro gör som ingen annan kan-för mig!..Krya på dig

Anonym sa...

Så rart av hundarna att skydda dig!
Det är fantastiskt att hundar vet när något är galet: min pudel sniffar mig i armvecket när jag ätit nötter - trots att läkare påstår att tester inte visar någon nötallergi!