söndag 10 oktober 2010

Snällasnällasnällasnälla....





När Nemi böjar grymta och småskälla klockan två på natten när jag sover som djupast tänker jag snälla snälla låt det vara så att hon bara drömmer. Låt henne inte behöva gå ut just nu.
Men det är aldrig så att hon bara drömmer, jag måste upp, på med kläderna, och så sällar vi oss till skaran som står och tömmer sina blåsor runt vårt hus. De andra är människor, männen ställer sig ogenerat lite varsomhelst, och nästa morgon får hundarna skulden. (Vi bor som ni kanske anar nära en pub).
Bild: Egentligen hade jag velat lägga upp bilder på de människor jag ser, dagligen, som inte vet skillnaden mellan en park och en toalett, men det blir tre bilder av Nemis nya halsband istället. (Ett taget med blixt så att reflexerna syns, ett utan, och ett där hon har det på sig). Vi går nu över till halvstryp (som dock inte stryper när det är som mest åtdraget, sitter bara så att hon inte kan backa ur). Detta på grund av att hennes päls nu blivit så lång att den börjar tova under halsbandet, så nu ska halsbandet bara vara på när vi är ute.

7 kommentarer:

Katarina sa...

Ja det är inte bara hundar som skitar ner - människor och hästar kan de också! Men hundarna får bära hundhuvudet...vem ställer krav på hästägarna..?

(Jag är medveten om att jag låter gnällig, men med två cockrar som slukar hästbajs så fort de kommer åt, så har jag börjat tröttna.)

Arlo sa...

Behöver du göra ettan eller tvåan när du ska ut på natten, Nemi? Det måste vara ganska jobbigt för din matte! Men hon har verkligen gett dig ett snyggt halsband! Hälsningar från mig som blev LP2 idag!

Unknown sa...

Grattis Rudi!!! Vi blir så inspirerade av att läsa om dina framgångar - Zelda smygtränar för att kanske starta i LK1 nästa år...
Och de flesta nätterna sover Nemi numera utan att vakna, men när hon vaknar kan det vara ettan eller tvåan, litet oförutsebart...

Britt Marie o Rudi sa...

Tack för grattiset! Vi är uppspelta och nöjda här hos oss. Jag har aldrig sett en CC på lydnadstävlingar här omkring oss. Ligg i med Zeldas träning så får vi kanske äntligen se en kines på appellplanen. Lycka till!

Unknown sa...

Ja det gäller att pricka en dag som är varm och vinstilla, en plan som är torr och mjuk och så ska madame vara på rätt humör också... Det kan nog dröja... Men vi har kul, och jag är säker på att bättre grundlydnad kommer att löna sig i freestylen...

Anonym sa...

Gulligt halsband men är det fleecefodrat? i såfall är det som att be om tovor på en puff...tyvärr :/, men det kanske du är medveten om.

Unknown sa...

Nej, inte skulle jag utsätta Nemis päls för fleece - det är alldeles glatt på insidan...