fredag 15 oktober 2010

Kvällens råtta.


Vi ser ofta råttor på kvällspromenaden, men kvällens råtta var litet ovanlig. Den kom upp ur papperskorgen, såg sig sakta om, och knallade sedan iväg på räcket bort mot trädgrenen. Den gick rätt långsamt fast den såg ut att vara ung och frisk, den verkade närmast spankulera. Framme vid trädet såg den sig om igen, och gled sedan över i grenverket med en elegant och smidig rörelse. Det rasslade en aning i löven, och sedan var den försvunnen.
Ja så kan det vara att gå på kvällspromenad i Stockholm.

4 kommentarer:

Nelssonmatten sa...

Storstadsdjungel kanske? Här ser vi mest döda igelkottar - ja nu är de förstås översnöade, hälsar mellanpudeln Nelsson med matte i Norrbotten.

Unknown sa...

Döda igenkottar låter sorgligt, levande råttor kan vara rätt kul (och så håller de faktiskt rent, folk slänger mat överallt. (Jag tittade i papperskorgen - där låg en stor bit baguette med pålägg)...

Lyckopiller sa...

Han hade ett stort smörgåsbord där vill säga :D

Arlo sa...

Då måste jag berätta vad jag gjorde för första gången i går: jo, jag fångade en superstor vattensork och så kastade och bollade jag med den, fast den levde och den blev arg förstås... sursork!