måndag 27 september 2010

Zelda i mitt hjärta.

Läser följande om en fyraårig CC-tik som söker ett nytt hem på Blocket:
"Tindra är en otroligt söt hund, en hur gossig hund som helst, dock behöver hon komma till en familj med hundvana, då hon som valp blev skrämd av en stor hund, vilket har medfört att hon är rädd för hundar hon möter när man går med henne i koppel. Hundar som hon vant sig vid är det inga problem med och hon har hundkompisar som hon leker med."
Zelda är numera, vi två och ett halvt års ålder, inte längre rädd för okända hundar utom när de är lösa och närmar sig i hög hastighet. Det tycker jag är storartat med tanke på hur rädd hon har varit, och hur liten och tunn hon är.
Hon är en tapper och modig liten hund!

4 kommentarer:

Freja sa...

Hej,
Vad stor hon har blvit, Nemi, och så söt. Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas att du tycker att det är OK? Jag är inte så bra på att kommentera din blogg men läser den varje dag.
Hälsningar Freja och Asta

Unknown sa...

Kul att du tittar in så ofta! Klart att jag vill vara med på din blogglista!
Och ja, valpar växer osannolikt fort, inte bara de som ska väga 90 kg när de är vuxna.
Nemi är nu lite drygt 5 månader, så hon kanske bara ska växa på höjden i tre veckor till...
Hon ser ut att bli betydligt mindre än Zelda...

Katarina sa...

Det är så sorgligt att så många valpar blir skrämda av lösspringande hundar. Vår himlahund Mimmi blev det och det försämrade hennes livskvallitet betydligt. jag blir så arg på människor som inte har pli på sina hundar men ändå låter dem springa lösa...
Du måste ha gjort ett bra jobb med Zelda!

Maria I sa...

Hej!

Visst blir man bara glad!!

Min för stunden lugna Jackrussell,12 år i dagarna(ngt som ej märks)-förvandlas till en kacklande studsboll då husse kommer hemi em./Maria I