måndag 13 september 2010

Avlämning



Här ser ni Zelda med veterinär Tove Särkinen som ska operera henne. Det visade sig att Zelda inte hade feber, att hennes lungor och hjärta lät som de ska, att hon inte visade några tecken på att ha börjat löpa, så allt var i sin ordning.
Tove ringer så snart operationen är klar, hon räknade med att börja vid elvatiden, och jag får hämta Zelda så snart hon piggnat till, vilket tar olika tid för olika hundar...
I stället för patientarmband har hon en liten ID-lapp på halsbandet, så att jag inte får med mig en Rottweiler hem av misstag...

7 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Jag håller tummarna för att allt går bra idag! Själv ska jag precis iväg och dra ut en tand :-(

Britt Marie o Rudi sa...

Åh, vilka oroliga timmar det blir nu för dig! Och så Nemi ska undra över Zeldas tillstånd och lukt när hon kommer hem igen!

Gudrun sa...

Det kommer att gå finfint!

Jenny o Brio sa...

Är det dax för kastreringen nu alltså...
Jag tror att det blir jättebra!

Sophia sa...

Usch, det är inte kul att lämna sin hund på sjukhuset, även om det är planerat. Det som är rutin för veterinärerna är sannerligen inte vardag för oss andra. Klart det kommer att gå bra, men jag håller ändå tummarna!

Anna sa...

Ser ut som Zelda ger dig "onda ögat" på översta bilden... "matte ska du LÄMNA mig här??"

Unknown sa...

Jo, det syns att hon inte är nöjd...