söndag 15 augusti 2010

Vad vi lärt oss...

Första gången jag försökte få Zelda att "sitta vackert" tog hon för mycket sats, föll baklänges och slog huvudet i skohyllan.
Efter det har både hon och jag betraktat just den övningen med misstro (för att inte säga skräck). Men nu har vi kommit igen, här ser ni hur vi tränar...
Vidare har Zelda börjat krypa (med nostarget), hon har faktiskt lärt sig att gå runt mig på kommando :-), och vi har hittat en övning som hon redan älskar: att få stå med frambenen mot mitt ben och få godis! (ifall ni undrar vad det är för vits med det så utvecklas den till att jag ska kunna gå (i sidled eftersom hon är så liten) och hon ska följa efter på bakbenen, eller så ska jag snurra medan hon står kvar).
Precis som på agilitykursen vågade hon inte riktigt springa, hon ville inte gå slalom, men mycket annat gick fint.
Och det har varit riktigt härligt med några dagar bara för oss själva, skulle unna alla hundar och hussar/mattar några dagar på läger med jämna mellanrum!

2 kommentarer:

Arlo sa...

Jo, det kommande freestyle-lägret har vi längtat så efter sen vi anmälde i januari. Men när Stardogs ställde in/flyttade lägret utan att informera oss deltagare, jag fick höra det på omvägar, skrev jag i min besvikelse ett kritiskt mail till dem ang. deras brist på uppdatering på hemsida och information. Trots att jag bett om ursäkt för mitt mail, som inte var ovänligt, är jag tydligen svartlistad hos Stardogs och inte välkommen till deras verksamhet. Synd, för som du skriver, hade det varit något som passat mig och Rudi! Jag hoppas att du och Zelda fick utbyte av er vistelse i Skåne, och vi ser fram emot att se era färdigheter filmade!

Unknown sa...

Märkligt och tråkigt...