onsdag 4 augusti 2010

Som att ha småbarn...


Det är kanske mest småbarnsföräldrar och valpägare som kan tycka att det är en underbar nyhet att de har fått sova en hel natt. Men så är det - i natt har Nemi inte behövt gå ut vid tretiden, och jag känner mig som en utsövd och uppgraderad matte. Jag har i och för sig varit tacksam och imponerad över att hon säger till, Zelda i samma ålder smög bara iväg till ett som hon tyckte lämpligt hörn av rummet, men det är ännu bättre att få sova.

Bild: Jag har sovit hela natten, och vad finns på köksbänken?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker på det du skrev tidigare i somras om att hund nummer 2, som man kanske egentligen inte behöver, men skaffar ändå för att få lite extra guldkant, som en riktigt smarrig liten desert. Det låter som om Nemi uppfyller det med råge, vilken liten supervalp hon verkar vara.

Unknown sa...

Jo, Nemi påminner i mycket om en dessert - liten, söt och vacker att se på...
En dessert som jagar duvor och kaniner, som vet vad hon vill och inte vill och meddelar det med hög röst och som vill gå ut när man sover som bäst...
Skämt åsido är jag mycket nöjd!

Anonym sa...

Det var duktigt av lilla Nemi! En bekant sade efter ett hundvaktspass att det var som att ha ett utvecklingsstört barn. Medan "normala" barn kan fresta på tålamodet och vara oerhört irriterande ibland...

Hälsningar A2

Jeanette sa...

En så fantastiskt duktig och underbart söt kinesiska <3
Glöm inte nr 2 för nr 1...