onsdag 18 augusti 2010

Utbildningsmål



behövs när man tränar. Med Zelda är mitt övergripande mål att utveckla belöningarna, sedan vill jag kunna skicka henne framåt. Vi kommer också att arbeta vidare med freestylemomenten.
Med Nemi har jag ingen klar målbild just nu, mest tränar vi på tillgänglighet och vardagslydnad. Jag håller på att klicka in henne så att vi ska kunna arbeta mer systematiskt framöver.
Idag - varför? varför? - hade Zeldas päls tovat sig igen efter att ha varit tovfri rätt länge. Varttnet i Ljungbyhed? (Badade henne där i lördags). Planeterna?
Bilder: Zelda äntligen utan tovor igen, och Nemi som numera kan gapa STORT.

4 kommentarer:

ej hundägare sa...

Tovor pga hög luftfuktighet??

Unknown sa...

Om jag bara visste...

Ulrika sa...

Hur tränar du tillgänglighet, vill gärna ha tips.

Anonym sa...

Lyckas päls har oxå blivit tovig, trasslig och typ spretig :-S
Undra om det kan ha med sommar, sol, och luftfuktighet att göra?
en ordentlig pälsinpackning eller något skulle nog sitta fin. har bara inte hittat något sånt till henne än.
hoppas du får ordning på Z päls snart!

//Nica

http://lyckaetthundliv.blogg.se