tisdag 10 augusti 2010

Ärlighet varar längst!

Har ni prövat att ta med hunden i en hyrbil? I Frankrike har Herz bilar med hundbur, i Sverige är det förbud mot pälsdjur i alla hyrbilar.
Vad gör hundägaren då? Tar med hunden ändå, utan att säga något till uthyraren.
Tröttsamt och itrriterande - det är väl klart att även vi hundägare ska kunna hyra bil! Så idag när jag skulle beställa en hyrbil sa jag som det är: jag har med en hund. Uthyraren frågade om den var stor, om den hårade. Jag lovade att Zelda var liten, att hon inte fäller, och att hon kommer att sitta i sin bur under hela resan och fick då OK!
Så nu är jag NÖJD!

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Jag skulle bli avslöjad genom dregelblobban i taket... Alltid bäst att säga som det är!pri

Anonym sa...

Det brukar finnas undantag till de flesta regler, det gäller att ha social kompetens och vara tillräckligt fiffig...